مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل 🩹

چسب روی بینی ، یکی از اولین نشانه هایی می باشد که ما می فهمیم شخصی بینی خود را عمل کرده است. در اکثر موارد پس از جراحی بینی و جراحی ترمیمی ، توصیه می شود که بیماران بینی خود را چسب بزنند. این کار به دلایل زیادی توصیه می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. با ما باشید تا فواید و مدت زمان چسب زدن بینی های گوشتی و استخوانی بعد از عمل را بفهمیم. بسیاری از افراد بعد از جراحی بینی در زاهدان ، تمایلی به استفاده از چسب روی بینی خود ندارند و از خودشان می پرسند مگر چسب زدن بینی بعد از عمل تا چه میزان روی فرم بینی آن ها تاثیر دارد ؟ در حالی که باید بدانید یکی از ضروری ترین و در عین حال ابتدایی ترین اقدامات بعد از جراحی تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده از چسب می باشد. نکته مهم در رابطه با این موضوع ، نحوه صحیح استفاده از چسب و همچنین مدت زمان استفاده از چسب روی بینی بعد از جراحی می باشد ؛ از این رو قصد داریم در این مقاله از دکتر محسن رشیدی ، جراح بینی زاهدان تمامی نکات مهم در این خصوص را برای شما عزیزان شرح دهیم ، همچنین در ادامه فیلم آموزش چسب زدن به بینی بعد از عمل قرار داده شده است که مشاهده آن می تواند کمک کننده باشد.

 

چسب زدن بینی بعد از جراحی - دکتر محسن رشیدی

 

چرا بعد از عمل ، به بینی چسب زده می شود ؟

در اکثر عمل ها ، پزشک پس از جراحی بینی و جراحی ترمیمی توصیه می کند که بیمار به بینی خود چسب بزند. یکی از دلایل اصلی این که بیماران تشویق به این کار می شوند ، این است که پوست روی استخوان و غضروف بینی جمع شود و شکل بگیرد. این امر به ویژه در رینوپلاستی و جراحی ترمیمی ، آن هم برای افرادی که دارای پوست ضخیم تا متوسط هستند ، مفید است. علاوه بر این ، پوست بیمار پس از عمل بینی مستعد تشکیل بافت اسکار متراکم می باشد ؛ اگر این اتفاق قبل از شکل گرفتن کامل پوست اتفاق بیافتد ، بافت اسکار مانع از جمع شدن پوست می شود. حتی در برخی موارد باعث ایجاد خطوط و برجستگی های ناخواسته می شود که بر نتایج بیمار تاثیر منفی می گذارد.

یکی دیگر از دلایل لزوم چسب زدن بینی بعد از عمل ، این است که ادم یا همان تورم بینی کنترل شود. تورم، امری طبیعی بعد از عمل جراحی است ؛ اما بعد از عمل با کمک چسب می توانید از تورم بیش از حد ، به خصوص در قسمت نوک بینی جلوگیری کنید. همچنین از آنجایی که بافت نرم و غضروف بینی بعد از عمل تغییر کرده است ، استفاده از چسب به آن ها کمک می کند که با تغییرات همسو شوند. با این حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل چقدر است؟

چرا بعد از عمل، به بینی چسب زده می شود؟

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل چقدر است ؟

این زمان به عوامل زیادی بستگی دارد ؛ نوع عمل شما ، ساختار بینی و ترجیح پزشک تان. به طور معمول ، حداقل زمانی که بیمار پس از عمل بینی باید از چسب استفاده کند، 2 هفته می باشد. با این حال ، هر آناتومی بینی نیاز به مراقبت های خاص خود را دارد.

  • مدت زمان چسب زدن بینی گوشتی : اگر بینی شما گوشتی است ، باید حدود 6 تا 8 هفته از چسب بینی استفاده کنید. از آنجایی که عمل بینی گوشتی سخت تر است و نتایج آن بسیار تحت تاثیر مراقبت ها می باشد ، باید مدت طولانی تری این کار را انجام دهید.
  • مدت زمان چسب زدن بینی استخوانی : اگر بینی شما استخوانی است ، مدت زمانی حدود 4 هفته را باید برای استفاده از چسب روی بینی اختصاص دهید. با این حال مجددا تاکید می کنیم که مدت زمان دقیق چسب زدن به بینی بعد از عمل ، به پزشک شما نیز بستگی دارد.

پیشنهاد می کنیم که در اولین جلسه پس از عمل ، طریقه صحیح چسب زدن را از پزشک تان یاد بگیرید. همچنین می توانید 1 الی 2 بار در هفته به مطب پزشک خود مراجعه کنید و از ایشان تقاضای تعویض داشته باشید. دکتر محسن رشیدی ، یکی از بهترین جراحان بینی جنوب شرق ایران می باشند و سال ها تجربه و عمل موفق داشته اند. برای رزرو وقت مشاوره با شماره های موجود در وب سایت تماس بگیرید.

عوارض و خطرات چسب زدن اشتباه به بینی

 در  پادکست زیر می توانید به توضیحات دکتر محسن رشیدی ، جراح بینی زاهدان در خصوص نکات مهم و چگونگی استفاده از چسب بینی بعد از عمل رینوپلاستی ، گوش دهید. همچنین در ادامه توضیحاتی در خصوص خطرات و اشتباهات رایج در استفاده از چسب بینی بیان شده است که لازم است به تمامی این نکات دقت کافی داشته باشید.

 

 

آیا استفاده از چسب بعد از عمل بینی ضروری است ؟

شاید بنظرتان استفاده از چسب بعد از عمل بینی بیهوده و یا آزاردهنده باشد ؛ با این حال این کار روشی است که سال ها انجام می شود و یک جنبه جدانشدنی از مراقبت های بعد از عمل است. هر چقدر هم که تیپینگ بعد از عمل برای تان آزاردهنده باشد ، پیشنهاد می کنیم از کندن آن صرف نظر کنید. مراقبت های بعد از عمل ، از جمله چسب زدن ، نقش غیر قابل انکاری در نتایج شما دارند.

بعد از گذشت 5 الی 7 روز از جراحی ، زمانی که اسپیلنت یا گچ از روی بینی شما برداشته می شود ، لازم است برای مدت زمانی از نوارهای مخصوص چسب روی بینی تازه شکل گرفته خود استفاده نمایید. استفاده از چسب از آنجایی که روی صورت موجب جلب توجه دیگران می شود ، ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد و از جراح بینی زاهدان بخواهند که آن ها را از چسب زدن به بینی معاف نماید ؛ در حالی که استفاده از چسب در شکل گیری و کاهش ورم بینی تاثیر بسزایی دارد و یکی از پروسه های مهم در مراقبت های بعد از رینوپلاستی به شمار می آید ؛ از این رو لازم است تمامی افراد حداقل به مدت 1 ماه به صورت مرتب از چسب بینی استفاده نمایند. البته باید بدانید که مدت زمان استفاده از چسب به نوع جراحی و نوع پوست بینی تا حد زیادی بستگی دارد ؛ به همین دلیل لازم است تا زمان رسیدن به نتیجه مورد انتظار دستورالعمل های جراح بینی خود را دنبال نمایید.

در صورت بروز هر مشکل ، پیشنهاد می کنیم پزشک خود را مطلع کنید و از ایشان کمک بخواهید. بسیار مهم است که تمامی دستورالعمل های جراح تان را دنبال کرده و مطابق توصیه های وی ، اقدام به تیپ کردن بینی تان نمایید.

فیلم چسب زدن به بینی بعد از عمل رینوپلاستی

آموزش نحوه صحیح چسب زدن بینی بعد از عمل رینوپلاستی

همانطور که پزشک برای خلق یک بینی زیبا و متناسب با چهره هر فرد از تکنیک های خاصی استفاده می کند ، روش های متفاوتی نیز برای چسب زدن به بینی وجود دارد تا نیازهای بیمار در نتیجه درمان محقق شود. ضخامت پوست و نوع بینی از جمله موارد مهمی هستند که در نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل نقش تعیین کننده ای را ایفا می کنند. البته لازم به ذکر است که اصول و مبانی کلی این فرآیند مشابه بوده و تنها در برخی مراحل استفاده از چسب تفاوت هایی وجود دارد. در ادامه به توضیح یکی از شیوه های رایج چسب زدن به بینی بعد از عمل پرداخته شده است :

مرحله اول : پیش از هر چیز توصیه می شود دست ها و صورت خود را بشویید و پوست بینی خود را به آرامی تمیز نمایید. در مرحله اول لازم است چسب هایی به طول 3 الی 4 سانتی متر جدا کرده و به صورت افقی روی قسمت پل بینی خود بچسبانید ، می توان چسب زدن را از قسمت نوک بینی شروع کرد و به سمت بالا پیش رفت و یا اینکه از قسمت پل بینی ، چسب زدن را شروع کرده و تا قسمت نوک بینی ادامه داد. دقت داشته باشید که هر چسب باید نیمی از چسب قبلی را تحت پوشش قرار دهد.
لازم است در زمان چسباندن چسب ها مقدار کمی به آن ها فشار بیاورید. دقت داشته باشید که میزان فشار باید در تمامی بخش های بینی یکسان باشد. برای اینکه نتیجه تمیزتری به دست آورید پیشنهاد می شود هر چه به سمت پل بینی پیش می روید ، طول چسب ها را کمی کوتاه تر نمایید.

مرحله دوم : در این مرحله به یک قطعه چسب 10 سانتی نیاز دارید که لازم است آن را به شکل U در بخش پایینی بینی خود بچسبانید. دقت داشته باشید که چسب نباید حفره های بینی و مسیر تنفسی شما را مسدود نماید. وسط چسب باید درست در زیر نوک بینی قرار بگیرد و دو طرف آن به پهلوهای پل بینی چسبانده شوند.

مرحله سوم : لازم است مرحله اول را مجدد تکرار نمایید ، این کار به استحکام بیشتر چسب ها و همچنین شکل گیری بهتر بینی کمک می کند. همچنان تاکید می شود که مراقب باشید تا فشار یکنواخت و ملایمی به بینی در زمان چسب زدن وارد نمایید.

    روش چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است؟

    مزایای چسب زدن بینی بعد از جراحی

    یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از چسب بعد از عمل بینی ، کمک به کاهش سریع تر ورم بینی و کوتاه تر شدن دوره نقاهت می باشد. فشاری که در زمان چسب زدن بینی وارد می شود ، کمک می کند تا پوست بینی به ساختار جدید خود عادت نماید و شکل بهتری پیدا کند. دقت داشته باشید که استفاده از چسب روی بینی هایی که پوست ضخیمی دارند ، اثر بهتری را به جا می گذارد و شما به خوبی بعد از هربار استفاده از چسب می توانید شاهد روند کاهشی ورم بینی خود باشید. یکی دیگر از مزیت های استفاده از چسب بینی آن است که موجب می شود تا دیگران این موضوع را به عنوان یک هشدار در نظر گرفته و مراقب باشند تا با شوخی و به صورت ناخواسته به بینی شما ضربه ای وارد نکنند.

    آیا اشتباه چسب زدن به بینی موجب کج و تغییر شکل بینی می شود ؟

    بله ، اشتباه چسب زدن بینی به ویژه در هفته های اول بعد از عمل تاثیر زیادی در نتیجه جراحی شما خواهد داشت. به همین دلیل هرگونه فشار بیش از حد و یا کشیدن نوک بینی به سمت بالا می تواند سبب فرورفتگی و یا افتادگی نوک بینی شما بعد از جراحی شود.
    توصیه می شود در هفته های اول بعد از جراحی و تا زمانی که به خوبی نحوه صحیح چسب زدن به بینی را از پزشک خود بیاموزید ، حتما برای تعویض چسب به جراح بینی خود مراجعه نمایید.

    آیا چسب زدن به بینی موجب کوچک تر شدن آن می شود ؟

    چسب زدن بینی بعد از عمل موجب جمع شدن پوست و کاهش ورم بینی بعد از جراحی رینوپلاستی می شود. توصیه می شود برای جلوگیری از بروز جوش زدن پوست بینی در زمان استفاده از چسب ، حتما در هر بار تعویض چسب ، پوست بینی خود را به کمک الکل تمیز نمایید و از چسب های ضد حساسیت که در داروخانه ها به فروش می رسند ، استفاده کنید.

    عوارض زیاد چسب زدن بینی بعد از جراحی

    بعد از جراحی رینوپلاستی ، چسب زدن به بینی یکی از مراحل مراقبتی است که به شکل‌ گیری صحیح و کاهش تورم کمک می ‌کند. اما استفاده نادرست یا بیش از حد از چسب می ‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

    • تحریک و حساسیت پوستی : چسب‌ ها می‌ توانند باعث تحریک پوست شوند ، به ویژه اگر پوست حساس باشد یا فرد به مواد چسب حساسیت داشته باشد. این ممکن است به قرمزی ، خارش و حتی تاول زدن پوست منجر شود.
    • آکنه و جوش : استفاده مداوم از چسب می ‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و باعث ایجاد آکنه و جوش‌ های پوستی شود.
    • تغییر رنگ پوست : در برخی موارد ، استفاده طولانی مدت از چسب ممکن است به تغییر رنگ پوست در ناحیه بینی منجر شود.
    • اختلال در بهبود زخم : اگر چسب به درستی استفاده نشود یا فشار زیادی بر روی بینی ایجاد کند ، می ‌تواند روند بهبود زخم را مختل کند و باعث ایجاد جای زخم غیر معمول شود.
    • عفونت : چسب زدن نادرست می ‌تواند باعث عفونت در ناحیه جراحی شده شود. این عفونت‌ ها ممکن است ناشی از آلودگی چسب یا دست‌ های غیر استریل باشد.

    برای جلوگیری از این عوارض ، مهم است که توصیه ‌های جراح خود را به دقت دنبال کنید ، چسب‌ها را به موقع تعویض کنید و از چسب ‌های مناسب تنها برای مدت زمانی که پزشک برای شما مشخص نموده استفاده کنید و از زیاد چسب زدن به بینی بعد از جراحی برای مدت زمان طولانی پرهیز نمایید ؛ چرا که این کار نه تنها کمکی به بهبود شرایط بینی شما نمی کند ؛ بلکه می تواند عوارض و مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

    سوالات رایج در خصوص استفاده از چسب بینی

    آیا بعد از عمل باید همیشه بینی چسب زده باشد ؟

    معمولا تنها دو هفته اول پس از عمل باید از چسب بینی استفاده کنید. همچنین معمولا توصیه می گردد که هنگام خواب و زمان بروز ورم مجددا سراغ تیپینگ بروید.

    مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل چقدر است ؟

    تعیین مدت زمان دقیق ، بسته به میزان تورم ، گوشتی یا استخوانی بودن بینی و ترجیح جراح دارد. با این حال ، معمولا توصیه می شود که حداقل دو هفته پس از رینوپلاستی ، بینی خود را تیپ کنید. باید توجه داشته باشید که این مدت زمان برای بینی های گوشتی ، بیشتر از بینی های استخوانی می باشد.

    معایب و مزایای چسب زدن بینی بعد از عمل چیست ؟

    چسب زدن به کاهش تورم ، جمع شدن پوست ، کاهش احتمال تشکیل بافت اسکار ناخواسته و بهبود نتایج کمک می کند. با این حال ، ممکن است در برخی موارد چسب زدن باعث تحریک بینی شود.
    5 1 رای
    امتیازدهی
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    5 دیدگاه
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    احمدی

    مدت زمان چسب بینی گوشتی چقدره دکتر؟

    رضا سلطانی

    من بینیم استخوانیه آیا چسب زدن این نوع بینی با بینی گوشتی فرق داره ؟؟؟

    شیما

    میشه ی ویدیو درباره نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار بزارید؟

    میثم سعادت

    میشه درباره اینکه تا چه مدت بعد از عمل بینی باید چسب زد هم صحبت کنید؟؟

    جواد

    لطفا ویدیو ماساژ بینی رو هم بزارید مرسی

    پیمایش به بالا